در این قسمت به معرفی شیر بالابر هیدرولیک می پردازیم. و ما قیمت مناسب شیر بالابر هیدرولیک و قیمت شیر هیدرولیک آسانسور را به شما ارائه می دهیم. هیدرولیک صوفی، مرکز فروش شیر بالابر و آسانسور هیدرولیک.

مکانیزم عملکردشیرهای بالابر هیدرولیک:

مکانیزم عملکرد بلوک ها یا شیرهای بالابر به این صورت است وقتی سیستم هیدرولیک استارت می شود و روغن پمپ می شود، روغن مستقیم از ورودی شیر بالابری به زیر جک منتقل می شود و باعث می شود جک به طرف بالا حرکت کند.

وقتی موتور خاموش می شود و جریان پمپ قطع می شود، ساچمه موجود در شیر مسیر برگشت روغن را بسته و از تخلیه روغن جلوگیری میکند . نام دیگر این نوع شیرهای بالابری به شیرهای پاپت معروف هستند. این شیرها هیدرولیک نشت داخلی ندارند و کابین رو به پایین حرکت نمی کند.

معرفی و فروش شیر بالابر هیدرولیک با قیمت مناسب

معرفی و فروش شیر بالابر هیدرولیک با قیمت مناسب

 

ساختمان شیر بالابر هیدرولیکی:

این شیر ها بالابری یک ورودی به نام P دارد که به پمپ متصل می شود و یک خروجی به نام T دارد که مستقیم به داخل تانک متصل می شود.

در روی شیر دو مسیر یا پورت وجود دارد که یکی با حرف M مشخص شده که منظور همان مانومتر Manometer است که گیج در این قسمت متصل می شود.

و مسیر بعدی که با A مشخص شده است که مسیری است که به جک متصل می شود یا همان خط کار می باشد.

 

تنظیم فشار سیستم:

در شیر بالابری یک ولوم به نام ریلایف ولوrelife valve  وجود دارد که کار این ولوم، تنظیم فشار سیستم می باشد. قابل ذکر است نیروی جک رابطه مستقیم با سطح مقطع جک و فشار کاری سیستم دارد در نتیجه با بالا بردن فشار نیروی جک نیز بالا میرود .

 

تخلیه اضطراری شیر بالابری:

در شیر بالابری یک پیچ تنظیم وجو دارد که به آن پیچ تخلیه اضطرای گفته می شود. زمانی که بالابر، بالا می باشد و برق قطع می شود، برای پایین آورد بالابر می توان از پیچ تخلیه اضطراری استفاده نمود تا بالابر پایین بیاید.

 

پیچ تنظیم فلو کنترل:

برای تنظیم سرعت پایین آمد کابین آسانسور هیدرولیکی یا کفی از پیچ تنظیم فلو کنترل  استفاده می شود. با پیچ تنظیم فلو کنترل میتوان از ضربه و شکوک حرکتی جلوگیری نمود.

 

بوبین شیر بالابر هیدرولیک:

زمانی که این بوبین برق دار می شود، شیر بالابر هیدرولیک مسیر تخلیه را باز کرده که باعث می شود حجم روغن از زیر جک به تانک تخلیه شود. پس این بوبین زمانی برق دار می شود که نیاز باشد جک جمع شود و کابین رو به پایین حرکت کند.

 

شیرهای مخصوص بالابر:

بعضی از افراد به جای استفاده از شیرهای مخصوص بالابر از شیرهای هیدرولیک صنعتی چهار دو یک سر بوبین استفاده می کنند. این شیرهای صنعتی همین مکانیز شیر های بالابری را انجام می دهد با این تفاوت که باید در مسیر یک شیر فلو کنترل استفاده کرد و یکی از معایب این شیرها صنعتی نشت داخلی آنها می باشد و اصلا برای مکانیز بالابر ساخته نشده است.

و این نشت داخلی به مرور زمان باعث می شود کابین رو به پایین حرکت کند. و بهتر است از این شیرها صنعتی در سیستم ها بالابری استفاده نشود.